مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: در ۹ ماهه امسال تولید کفش ۱۵۰ میلیون جفت و تولید انواع چرم ۸۰ میلیون فوت مربع بوده است.

به گزارش بازار، محسن گرجی افزود: هم اکنون ۵۰ هزار نفر در ۱۱ هزار واحد صنعتی کیف، کفش و چرم شاغل هستند، اما ظرفیت اشتغال آفرینی صنعت کفش خیلی بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد عمق ساخت داخل در صنعت کفش، کیف، چرم و مواد اولیه مثل پلی اورتان محقق شده است، گفت: اشتغال آفرینی این صنعت با حداقل سرمایه گذاری بالاست همچنین قیمت تمام شده و کیفیت نیز از وضعیت خوبی برخوردار است که باید به مزیت صادراتی تبدیل شود.

مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت از پیگیری ارائه ضمانتنامه (گارانتی) محصول در صنعت کفش خبر داد و گفت: بخشی از تولیدی‌ها هم اکنون گارانتی شش ماهه تا دو ساله دارند، اما دفتر هم پیگیری می‌کند که فرهنگ ضمانتنامه در صنعت کفش گسترده شود که هم به نفع مصرف کننده و هم تولیدکننده است.

به گفته گرجی صادرات این صنعت در حال حاضر سالانه ۱۰۰ میلیون دلار است و دولت در زمینه ترجیحات تعرفه‌ای اقداماتی انجام داده و در حال پیش بردن تعرفه ترجیحی با اوراسیا و شانگ‌های هستیم. اما این تعرفه‌ها متقابل است و آن‌ها هم انتظار دارند برای محصولات این کشورها تعرفه‌ها کاهش یابد.

تخصیص شهرک‌های صنعتی کفش در دستور کار وزارت صمت

وی با بیان اینکه تلاش وزارت صمت تامین مواد اولیه با قیمت مناسب است، گفت: همچنین برنامه ریزی برای تخصیص شهرک‌های صنعتی تخصصی صنعت کفش، پیگیری مشکل پساب چرمشهر، پیگیری در زمینه فناوری مانند چرم سبز و توسعه صادرات از جمله برنامه‌های وزارت صمت در این صنعت است.

وی با بیان اینکه عراق از بازارهای خوب کفش ایران است اضافه کرد: در صورت استقبال صنعتگران آمادگی داریم از سازمان ملی استاندارد برای افزایش کیفیت کالاهای صادراتی کمک بگیریم در مجموع نگاه مداخله‌ای به صادرات صنعت نداریم، چرا که صنعتگر باید صلاح خود را بداند که عمده صادرکنندگان این نگاه را دارند و کفش‌ها از کیفیت نسبی نسبت به قیمت برخوردارند.

وی درباره وضعیت قاچاق در صنعت کفش، گفت: قاچاق در صنعت کفش داریم، اما نه به میزانی که در گذشته بوده یا در صنعت پوشاک هست. البته این وضعیت به این معنی نیست که باید قاچاق کفش را رها کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *