به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی گفت: میزان تولید داخلی کود کشاورزی تا ۹۰ درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده، صددرصد نیاز به کود کشاورزی از تولید داخلی تأمین شود.

رسولی افزود: در برخی کودهای کشاورزی نظیر کود اوره که نزدیک به ۷۰ درصد سبد مصرفی کشاورزی کشور به آن اختصاص دارد، نه تنها واردکننده نیستیم که از صادرکنندگان بزرگ منطقه به شمار می‌آییم.

وی با اشاره به وضع تولید و مصرف کودهای میکرو، ادامه داد: این کودها ۱۰۰ درصد تولید داخلی هستند و امسال نیز طبق سنوات گذشته بخشی از فعالیت‌های تأمین و توزیع کودهای کشاورزی به کودهای میکرو اختصاص دارد.

رسولی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ در راستای تولید کودهای کشاورزی ۱۷ پروژه خودکفایی به تولید رسیده، افزود: مستند کارنامه عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در این بخش گواه آن است که در سال ۱۴۰۱ از مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن کودهای کشاورزی، کودهای یارانه‌ای شامل فسفاته، پتاسه و ازته تأمین و توزیع شده که حدود ۹۰ درصد این کودهای یارانه‌ای، تولید داخل بوده و صرفاً ۱۰ درصد مجموع آن وارداتی است.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی با تاکید بر اهمیت داخلی‌سازی تأمین و توزیع کودهای مصرفی کشاورزی خاطرنشان کرد: این امر ضریب خوداتکایی کشور را افزایش داده و در کنترل قیمت کود و در نهایت محصولات کشاورزی بسیار مهم و مؤثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *