معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون رقم صادراتی که اعلام می‌شود بیانگر میزان واقعی صادرات فرش دستباف ایران نیست.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران گفت: میزان صادراتی که اکنون اعلام می‌شود صادرات واقعی فرش نیست، چرا که حجم زیادی از صادرات فرش اظهار نمی‌شود و از کانال‌های مختلف صادر می‌شود.

وی افزود: هم اکنون رقم صادراتی ما در فرش دستباف عدد پایینی است با اینکه پارسال رشد داشتیم، اما هنوز در مقیاس ۶۰ میلیون دلار است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: مسائلی از جمله تحریم‌ها به خصوص تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا اعمال کرد پس از نفت، تحریم فرش دستباف ایران بود که بیانگر خصومت دشمنان ما با این صنعت است.

برادران همچنین گفت: این تحریم‌ها مشکلات زیادی را برای صنعت فرش ما ایجاد کرد که امیدواریم با گشایش‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم صادرات رسمی خود را افزایش دهیم.

وی گفت: البته تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما هم اکنون از کانال‌های مختلف در حال عرضه فرش در بازارهای جهانی هستند، اما بهتر است که رسمی شود و ما بتوانیم به آمار سابق و واقعی خود در عرصه صادرات باز گردیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت با اشاره به برخی تسهیلاتی که برای حل مشکلات صادرکنندگان فرش در نظر گرفته شده، افزود: تلاش کردیم تا رقم صادرات در فرشی که صادر می‌شود در تعهد ارزی خیلی بالا نباشد و قیمت آن نسبت به قیمت گذاری واقعی آن پایین‌تر باشد تا امتیازی باشد که در برگشت ارز خیلی برای صادرکنندگان مشکلی پیش نیاید.

وی تاکید کرد: فرش از جمله مقولاتی است که دیر به فروش می‌رسد و در فرآیند فروش ممکن است امروز صادر شود و دو یا چهار سال دیگر به فروش برسد و این امر برای صادرکنندگان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که قابل توجه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *