گروه استان‌ها-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در طرح سردار شهید قاسم سلیمانی تمام نقاط ضعفمان را پوشش دادیم و محله محور بودن این طرح ردیابی و کنترل این بیمارری را دقیق کرده است.

 

 

سید محمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: برای کنترل محله به محله با کرونا طرح شهید سلیمانی با محوریت بسیج جامعه پزشکی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در طرح سردار شهید قاسم سلیمانی تمام نقاط ضعفمان را پوشش دادیم و محله محور بودن این طرح ردیابی و کنترل این بیمارری را دقیق کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در این طرح پس از شناسایی بیماران و افراد مبتلا این افراد جدا و در نگاهتگاه‌های آماده شده مستقر می‌شوند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح مبتنی بر فعالیت سه تیم مراقبت، ردیابی و نظارتی است افزود: در تیم مراقبتی، افراد متخصص شامل پزشک و پرستار در خانه ها حضور پیدا کرده و به مراقبت خانگی اقدام می کنند. در تیم ردیابی آن دسته از افرادی که با بیمار تماس نزدیک داشته اند، شناسایی شده و مورد مراقبت قرار می گیرند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: تیم نظارتی کار بازرسی تمام فعالیت هایی شغل های پرخطر همچون توزیع مواد غذایی، پاساژها، بانک ها، دفاتر پیشخوان وغیره را برعهده دارد. وظایف این تیم با سازمان صنعت، معدن و تجارت مشترک است و قرار است تمام نقاط پرتردد را بازرسی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روز گذشته موارد بستری شده در بیمارستان در سطح استان 9 نفر بود گفت: روزانه بین هفت تا 10 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری می شود که از نظر جمعیت، استان اول کشور هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *