مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی برای کشت پنبه سه هزار هکتار واگذار شده است و دو هزار هکتار آماده واگذاری به اشخاص و تعاونی‌هایی که پتانسیل فعالیت در این حوزه و مشارکت احداث کارخانه نساجی را داشته باشند است.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مدیرکل پنبه وزارت جهاد کشاورزی کشور به همراه امیری زاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از شرکت سهامی زراعی جگین در شهرستان جاسک بازدید کردند در این بازدید امیری زاده اظهار داشت: طرح کشت پنبه از سال ۹۸ به صورت پایلوت در شهرستان جاسک آغاز شد و با توجه به تجربه قبلی که در استان بویژه شهرستان حاجی‌آباد از کشت این محصول داشتیم، محصول بسیار مناسبی را از جاسک برداشت کردیم.

وی با بیان اینکه هر هکتار از اراضی پنبه استان سه تن محصول برداشت‌ می‌شود، افزود: دولت با هدف حمایت از کشت‌های استراتژیک و واقعی‌سازی قیمت کالاهای اساسی باعث شد که جذابیت کشت محصولاتی همانند پنبه، گندم، جو و ذرت افزایش پیدا کند و این امر آهنگ توسعه کشاورزی در کشور و استان را بالاتر ببرد.

امیری‌زاده با تاکید بر سازگاری کشت پنبه با اقلیم شهرستان جاسک، بیان‌ کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ هکتار و در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت پنبه بود که با برنامه‌ریزی انجام شده در سطح وزارت جهادکشاورزی و حمایت‌های استاندار هرمزگان در تلاش هستیم تا کشت ۵ هزار هکتاری پنبه در مرحله اول با تامین آب از سد جگین عملیاتی شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تاکید‌ کرد: از مجموع ۵هزار هکتار برنامه‌ریزی شده ۲هزار هکتار مربوط به تعاونی‌ شرکت سهامی زراعی جگین استان است که در حال حاضر جهت آغاز کشت آماده هستند.

وی بیان داشت: هدف از راه اندازی این کارخانه فرآوری محصول پنبه در همان مکان و ایجاد یک اشتغال عظیم در منطقه است، وجود صنایع پتروشیمی در این مناطق نیز می‌تواند در تولید محصولات نساجی کمک کننده باشد، با این موضع که در حال پیشروی هستیم آینده بسیار روشن و خوبی در حوزه کشت و تولید پنبه و همچنین رونق در صنایع نساجی و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهیم داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *