ساری- مهدی زاده، مدیر تجاری سازی فن بازار صنعت پوشاک در مازندران پیشران های مشاغل خانگی را برای توسعه صنعت پوشاک در استان لازم دانست.

مهدی رمضان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تأمین مواد اولیه، لزوم فروش محصولات تولیدی در استان، یافتن راهکاری تسهیلات ارزان، جلوگیری از قاچاق پارچه، عدم ثبات قیمت، بلوکه کردن بخشی از تسهیلات از سوی بانکها از جمله نیازهای حوزه پوشاک به شمار می رود.

وی اختصاص یک نمایشگاه دائم فروش تولیدات خانگی، بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاهی ایران در روسیه و کشورهای عربی، پیگیری بیمه طراحان، کاهش مالیات از تولیدکنندگان پوشاک را ضروری دانست و گفت: مشکل نیروی کار، محدودیت بیمه فعالان پوشاک، نداشتن متولی مشخص و پیگیر، وجود بهره بانکی بالا، کاهش کیفیت پارچه ایرانی، لزوم اتصال فروشندگان پوشاک به تولیدکنندگان داخل شهرستان، لزوم کاهش توزیع پوشاک با برند خارجی در فروشگاه‌های غرب استان، نبود دوره تنفس برای دریافت‌کنندگان تسهیلات از دیگر دغدغه هااست.

رمضان زاده یادآور شد: مشکل دستمزد پایین، مشکلات تامین مواد اولیه و فاقد صرفه اقتصادی، لزوم تشکیل شرکت تعاونی برای تهیه مواد اولیه، نداشتن نرخ واحد در استان و شهرستان، خارج شدن سفارشات مدارس از دیگر مسائل است.

وی افزود: ایجاد تعاونی پشتیبان مشاغل خانگی و تلاش در جهت تعیین سقف و کف قیمت گذاری می‌تواند برای حوزه پوشاک مشاغل خانگی ثمربخش باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *