ساری – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تا پایان سال جاری ۲۴۵ تخت جدید بیمارستانی در حوزه مدیریتی این دانشگاه به بهره برداری می رسد.

مازندران دو دانشگاه علوم پزشکی دارد. دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران عمل می کند و شهرستان بابل را زیر پوشش دارد. دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسایل ۲۱ شهرستان دیگر استان را مدیریت می کند.

دکتر محمد پنبه چی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود که این تخت های بیمارستانی با اختصاص  یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری در شهرستان های نوشهر ، ساری و قائمشهر در حال ساخت و تکمیل است.

وی توضیح داد : ۱۰۰ تخت از این تعداد مربوط به طرح توسعه بیمارستان بوعلی سینا ساری ، ۴۵ تخت بیمارستان نوشهر و ۱۰۰ تخت هم متعلق به بیمارستان رازی قائمشهر است.

دکتر پنبه چی  با اعلام این که امسال پیش از این هم بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی خاتم الانبیاء بهشهر در شرق مازندران با اعتبار ۸۷۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید ، گفت که فاز اول طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) و بوعلی ساری ،شهید بهشتی نوشهر، ۱۷ شهریور آمل و امام خمینی (ره) نور و بخش جراحی بیمارستان فریدونکنار هم از دیگر طرح های بیمارستانی زیر مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که در نیمه نخست امسال بهره بردای شد.

وی هزینه افتتاح این پروژه های بیمارستانی را حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید در بهینه سازی زیرساخت های بیمارستانی مازندران را ساخت بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی ماهفروجک شهرستان ساری معرفی کرد و گفت : ساخت این بیمارستان از مصوبات کاغذی دولت گذشته بود که در این دولت شروع شد و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیگیری برای تخصیص اعتبار و شروع فعالیت آن در دست اقدام است.
وی افزود : برای تکمیل این پروژه در حوزه ساختمانی حداقل یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که به نظر می رسد اتمام و تجهیز این واحد بزرگ درمانی که در حاشیه محور اصلی استان قرار دارد به سنوات آینده موکول شود.
براساس گزارش های رسمی ، در دولت یازدهم و دوازدهم سرانه تخت بیمارستانی دولتی در استان مازندران با حدود دو دهم فزایش از ۱.۳ به ازاء هر یک هزار نفر جمعیت به ۱.۵ رسید و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی استان مازندران افزوده شد.
در حال حاضر حدود پنج هزار تخت بیمارستانی در مازندران وجود دارد که بیش از چهار هزار تخت مربوط به بخش دولتی و بقیه خصوصی است.

استان مازندران بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۷ درصد دز مناطق شهری و بقیه در روستاها سکونت دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *