رییس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه اکنون ۴۵۰ صندوق خرد زنان در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، گفت: دولت سیزدهم به جامعه عشایری و زنان نگاه ویژه دارد.

به گزارش بازار، عباس پاپی زاده امروز در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: اکنون ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور توسط جامعه عشایری تولید می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه زنان عشایری تقریبا همپای مردان عشایری برای خدمت به کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: جامعه عشایری در تولید صنایع دستی کشور سهم ۳۵ درصدی دارد که بخش عمده آن توسط جامعه زنان عشایری انجام می‌شود.

وی تصریح‌کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به جامعه زنان عشایری دارد، به طوری که بیشترین بازدیدها مربوط به مناطق محروم و روستایی است.

پاپی زاده گفت: در بخش اعتبارات نیز دولت نگاه خوبی به این بخش دارد که امیدواریم این افزایش اعتبار را در رفاه حال این جامعه شاهد باشیم.

وی اضافه‌کرد: دولت آیین نامه ساماندهی جامعه عشایری را در سال ۸۸ مصوب کرد که براساس آن ۳۰ دستگاه نسبت به این جامعه وظیفه دارند، در حالی که مسائل مربوط به اشتغال زنان عشایری برای برخی از دستگاه نا آشنا است و در حال رایزنی برای توجه بیشتر به آنان هستیم.

رییس سازمان امور عشایری کشور با تاکید بر اینکه برنامه ارتقای سطح بهداشتی، آموزشی و بیمه عشایر از مصوبات دولت است، افزود: اکنون مدارس شبانه روزی جامعه عشایری در برخی استان ها تعطیل شده یا در حال تعطیلی است و آنهایی که فعالیت دارند نیز به اندازه یک مدرسه غیرانتفاعی بابت ادامه تحصیل فرزندان عشایر پول دریافت می کنند، درحالی که جامعه عشایری توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند.

وی با اشاره به موضوع بهداشت عشایری، گفت: اکنون به دلیل کمبود مراکز بهداشت عشایری با مشکل جدی مرگ و میر مادران باردار روبه‌رو هستیم که این امر نیازمند چاره اندیشی جدی دولت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

به گفته پاپی‌زاده، به برخی مناطق عشایری باید اورژانس هوایی خدمات بدهد که این مهم نیز اتفاق نمی افتد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *