مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی: کشت پنبه در دو سال اخیر با استقبال کشاورزان مازندرانی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگوی تلفنی با مجموعه خبری ۲۰ و ۴۵ دقیقه شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ شبکه مازندران گفت: کشت پنبه در ۲ سال اخیر در مازندران افزایش یافته و کشاورزان میل بیشتری به کشت این محصول ارزشمند از خود نشان داده اند.

ابراهیم هزارجریبی با بیان اینکه کشت پنبه در مازندران سابقه دیرینه‌ای دارد، گفت: کشت این محصول در استان زمانی به سطح بسیار کمی نزول کرد و حتی به ۲۶۰ هکتار هم رسیده بود.

او گفت:پیش بینی می‌شود در سال آینده با توجه به سیاست‌های حمایتی که قرار است تدوین شود کشت پنبه به حدود یک هزار هکتار هم در مازندران برسد.

هزارجریبی با بیان اینکه یک نوع بذز فقط در گذشته در مازندران کشت می‌شد، گفت: تعداد بذر‌های بیشتری از داخل و خارج از کشور امسال در اختیار کشاورزان قرار داده شد که حق انتخاب داشته باشند.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت:برای بهبود کیفیت پنبه از نوع بذر‌های بدون کرک که بهتر کشت شده، سریع‌تر جوانه می‌زند و رشد بیشتری هم دارد سال آینده در کشور استفاده می‌شود و حتما در دسترس کشاورزان مازندرانی هم قرار داده خواهد شد.

او با بیان اینکه پنبه جزو محصولاتی است که نیار به خرید تضمینی توسط دولت نیست، گفت: ۲ سالی است که قیمت بازار از قیمت تضمینی بالاتر بوده و پنبه‌ای دست کشاورزان باقی نمی‌ماند.

هزارجریبی گفت: کشاورزان از قیمت پنبه در بازار امسال راضی بودند و قیمت این محصول تقریبا ۲ برابر پارسال بود و پیش بینی می‌کنیم که نیازی به ورود دولت در خرید محصول نباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *