یک فعال صنعتی با بیان اینکه قطعی برق صنایع مشکلات زیادی را نظیر بیکاری کارگران تا تعطیلی کارگاه ایجاد می‌کند، گفت: امسال بر خلاف سنوات گذشته، قطعی برق نداشتیم.

آیت‌الله غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به شرایط تامین برق اظهار داشت: ‌فعالیت کارگاهی ما در حوزه وسایل سرمایشی است، تقریبا همه فعالیت‌های ما به برق وابسته است و اگر این حامل انرژی را نداشته باشیم فعالیت و کسب و کارمان به طور کامل متوقف می‌شود.

وی افزود: سال گذشته تقریبا هفته‌ای دو‌ روز پس از اطلاع‌رسانی از طریق پیامک‌ برق کارگاه را قطع می‌کردند و در روزهای باقیمانده نیز بدون هیچ اعلامی به ناگهان شاهد قطعی برق بودیم و از اوایل مرداد‌ به طور مستمر دو تا سه هفته برق ما قطع بود که ضرر و زیان زیادی هم وارد می‌کرد.‌

به گفته این فعال صنعتی قطعی برق مشکلات زیادی برای کارگاه‌های صنعتی ایجاد می‌کند، از بیکاری کارگران تا تعطیلی کارگاه و سررسید‌شدن چک‌های فعالان صنعتی، ضمن آنکه سفارش مردم هم روی زمین می‌ماند و بدین ترتیب عملا فعالیت صنعتی مختل می‌شود.

این فعال صنعتی اضافه کرد: ‌گردش مالی کارگاه کوچکی نظیر همین کارگاه ما، ماهانه حدود 1.5 میلیارد تومان است حال اگر یک ماه قطعی برق رخ دهد، زیان هنگفتی به کارگاه و کارگر وارد می‌شود همچنین سفارش مشتری تولید نمی‌شود که آن همبه نوعی خسارت است.

وی اظهار کرد: امسال هم طبق روال همه سال‌های قبل، تصور قطعی برق مکرر داشتیم، حتی به اغلب مشتریان اعلام کردیم حدود 2 ماه نیمه تعطیل هستیم و کمتر سفارش گرفتیم، اما ‌15 روز که از خرداد گذشت و سپس به‌ ابتدای تیر که رسیدیم متوجه عدم قطعی برق شدیم و این برای فعالان صنعتی خوشایند بود.‌

غفاری گفت: تابستان امسال تا امروز که 27 مرداد است، ‌قطعی برق نداشته‌ایم و حتی از میزان دیماند مصرفی خود هم بیشتر مصرف کردیم و مشمول افزایش تعرفه شدیم اما کار و تولید متوقف نشد.

این فعال صنعتی تاکید کرد: البته گفته شده بود دولت به دستگاه‌های دولتی دستور صرفه جویی برق داده است و ساخت نیروگاه هم شدت گرفته است، شاید این دلیل‌ عدم قطعی برق‌ برخی صنایع در سال جاری باشد.‌

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *