مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: چهارهزار تُن وش پنبه برداشت شده از سطح هزار و ۳۰۰هکتار کشتزار استان برای نخستین بار به صورت قراردادی فروخته شد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی، محمدنقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: برای سال زراعی آینده کارخانه‌های پنبه پاکنی استان این آمادگی را دارند تا سطح خرید قراردادی را افزایش دهند.

کاظمیان افزود: این کارخانه‌ها امسال علاوه بر خرید وش پنبه نهاده‌های کشاورزی و بذور اصلاح شده نیز توزیع کردند.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های پنبه پاکنی استان حتی در سال زراعی امسال به سمت کشت مکانیزه رفته بودند گفت: تلاش می‌شود، برداشت پنبه بوسیله کمباین‌ها انجام شود که امسال کارخانه اترک مانه و سملقان در این خصوص مورد تقدیر کشوری قرار گرفت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: حلقه‌های زنجیره تولید باید ایجاد شود که با خرید محصولات قراردادی این زنجیره تکمیل خواهد شد.

کاظمیان اضافه کرد: پنج دستگاه کمباین غوزه چین در استان وجود دارد که سال زراعی آینده به ۱۰دستگاه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت پنبه از سطح پنبه زر‌های استان حدود ۳۰درصد افزایش یافته است گفت: فروش قراردادی باعث شد که کاشت و برداشت به صورت مکانیزه شود.

به گفته کاظمیان تاکنون ۲۸۰تُن بذرداخلی و ۳۵تُن نیز بذر وارداتی تامین شده و نیاز ۸۰درصد بذر کشاورزان برای سال آینده آماده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *