مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت پنبه از هزار و ۶۰۰ هکتار کشتزار این شهرستان شرقی خراسان رضوی آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود از این سطح افزون بر سه هزار و ۲۰۰ تن پنبه برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، جواد اعتضادی گفت: سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی به کاهش تولید این محصول در مزارع این شهرستان اشاره کرد و افزود: خسارت گرما، خشکسالی و عدم استفاده پنبه کاران شهرستان از کودهای مناسب، باعث کاهش تولید این محصول در مزارع این منطقه شده، بطوری که امسال میانگین تولید این محصول در هر هکتار به ۲ تن رسیده است.

وی توسعه و احیا کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه ذکر و بیان کرد: امسال سطح ۵۱۰ هکتار از پنبه زارهای شهرستان به شیوه مکانیزه زیر کشت محصول رفته است که این رقم ۳۵ درصد مزارع پنبه را شامل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: مزارع دشت کاریز از مهمترین مناطق کشت پنبه در شهرستان تایباد است که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۷ بهره بردار در این اراضی کشت می شود.

اعتضادی همچنین به توزیع بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار اشاره و بیان کرد: برای پنجمین سال متوالی برخی از مزارع این شهرستان به روش مکانیزه کشت می شود.

او ادامه داد: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۲۰ نفر روز مشغول به کار می شوند و نبود واحدهای فرآوری این محصول یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان پنبه کار تایبادی است.

تایباد ۴۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغی با هفت هزار بهره بردار دارد.

سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *