مذنبی، فعال صنعت نساجی و پوشاک گفت: امیدواریم در دو ماه پایانی سال، بازار پوشاک از رکود خارج شود.

به گزارش بازار، مهدی مذنبی گفت: تورم و گرانی در سطح بازار و کاهش قدرت خرید جامعه، موجب شد تا از ابتدای امسال خرید در بخش پوشاک به شدت کاهش یابد و شاهد رکود بی سابقه در بازار پوشاک باشیم.

مذنبی با ابراز امیدواری برای بازگشت رونق به بازار پوشاک در دو ماه پایانی سال، افزود: بازار پوشاک، دو فصل دارد؛ فصل اول که نیمه اول سال بود و برخلاف انتظار رونقی در این بازار وجود نداشت و فصل دوم که بازار شب عید است و امیدواریم رونق به این بازار برگردد.

وی به رکود در این بازار اشاره کرد و گفت: رکود در این صنعت، از بازار فروش آغاز شد و تا صنایع بالادستی و حتی بخش پنبه هم پیش رفت؛ به طوری که، تولید یا واردات پنبه هم به دلیل کاهش مصرف، بازار خوبی نداشت.

مذنبی تورم را عامل اصلی رکود در این صنعت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، انباشت بسیار بالایی از پوشاک، پارچه و نخ در انبارها وجود دارد و تولیدکنندگان نگران عرضه محصولات خود در بازار هستند.

این فعال صنعت پوشاک با اشاره به تأثیر منفی نوسانات ارزی بر بخش تولید، افزود: مسئله ارز و نوسانات ارزی نخستین ضربه را به بخش تولید وارد می‌کند و تولیدکنندگان نمی‌توانند برنامه ریزی مناسبی برای تولید و بازار فروش خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه رکود در صنعت نساجی و پوشاک نگران کننده است، گفت: کارگاه‌های کوچک کمتر از ۱۰ نفر تا کارگاه‌های بزرگ با بیش از ۵۰۰ کارگر در این صنعت متاثر از نوسانات ارزی و رکود در بازار فروش هستند و با وجود تبلیغات و برگزاری حراجی‌های مختلف در چند ماه اخیر نتوانستند رونق را به بازار نساجی و پوشاک برگردانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *