گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: برداشت نادرست پنبه باعث خسارت فیزیکی به الیاف و کاهش کیفیت محصول می شود.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به منظور برداشت تمیز و کاهش ضایعات محصول پنبه، استفاده به موقع از محلول های برگریز توصیه می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: حذف برگ ها با استفاده از محلول های برگ ریز باعث تسریع و تسهیل در برداشت به خصوص برداشت ماشینی می شود.

به گفته وی، کاهش تعداد چین های برداشت , ضایعات همراه آن، تمیزی وش های برداشتی و کاهش جمعیت آفات مکنده آخر فصل، از مزایای استفاده از محلول های برگ ریز است.

عباسی ادامه داد: سریعتر خشک شدن شبنم صبحگاهی و امکان برداشت محصول در اوایل صبح، تهویه مناسب مزرعه و کاهش احتمال پوسیدگی غوزه ها و تحریک و تسریع بازشدن غوزه های ناشکفته و بدشکفته از دیگر مزایای این محلول است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: محلول پاشی در زمانی که حداقل ۶۰ درصد بوته ها رسیده باشند یعنی ۱۰ تا ۱۴ روز قبل از برداشت باید انجام شود.

عباسی تصریح کرد: کشاورزان باید محلول پاشی را در هوای آرام، بدون باد و ساعاتی ک رطوبت هوا بیشتر است در صبح زود یا بعد از ظهر انجام دهند.

وی در خاتمه افزود: حداقل دمای شبانه روز برای محلول پاشی از ۱۵ درجه کمتر نباشد و کافی بودن رطوبت خاک و عدم تنش خشکی در مزرعه و پوشش کل بوته در محلول پاشی از نکاتی است که باید توسط کشاورزان رعایت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *