کشاورزان ایالت تگزاس آمریکا می گویند بر اثر خشکسالی های پی در پی در این منطقه مزارع بزرگ بنبه نابود شده است .

نابودی مزارع پنبه تگزاس در پی خشکسالیبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ؛ ساتن پیج (Sutton Page)، کشاورز در تگزاس، می‌گوید تنها ۲۰ درصد از مزارع پنبه او باقی مانده است. خشکسالی بخشی از آمریکا را فرا گرفته و مقدار زیادی از مزارع پنبه این کشاورز را نابود کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این کشاورز آمریکایی در تماس تلفنی با این خبرگزاری همچنین گفت: «امسال محصول چندانی به دست نمی‌آید. در مناطق شمالی ایالات تگزاس یک فاجعه رخ داده است. تقریباً همه کشاورزان این منطقه اصلا محصولی برای برداشت ندارند».
تگزاس نزدیک به نیمی از پنبه آمریکا را تولید می‌کند. آمریکا سومین تولید کننده پنبه جهان بعد از هند و چین می‌باشد. بر اساس آخرین آمارها، برداشت محصول پنبه در تگزاس امسال ۵۸ درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود. تولید کلی پنبه در آمریکا نیز با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است.
دارن هادسون (Darren Hudson)، استاد اقتصاد کشاورزی در دانشگاه تگزاس، می‌گوید برداشت محصول پنبه در شمال غرب آمریکا به دلیل خشکسالی به کمترین میزان طی ۳۰ سال گذشته خواهد رسید.
به گفته این استاد دانشگاه، با توجه به تأثیر این بحران بر صنایع نساجی، خسارتی در حدود دو میلیارد دلار به اقتصاد منطقه وارد خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *