رئیس ستاد مبارزه با قاچاق ضمن تاکید بر اینکه پوشاک خارجی فاقد شناسه کالا، قاچاق محسوب می شوند، سه دستور جدید برای مقابله با پوشاک قاچاق فاقد شناسه کالا صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مویدی خرم آبادی در بخشنامه‌ای به استانداران و رؤسای کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور، بر تشدید مبارزه با پوشاک قاچاق فاقد شناسه کالا تاکید و سه دستور جدید برای توسعه طرح برخورد با پوشاک قاچاق صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است: احتراماً با عنایت به توفیقات حاصله از اجرای طرح جامع مقابله با قاچاق پوشاک در استان تهران و هشت استان هدف از سال گذشته تاکنون، نتایج و دستاوردهای طرح مذکور اعم از تغییر رفتار بیش از ۷۰ درصدی فروشگاه‌های هدف و سقوط گروه کالای پوشاک از نظر حجم قاچاق از رتبه اول در سال ۹۶ به رتبه‌های پایین‌تر در سال ۹۷ و ادامه این روند در سال جاری و جایگزین شدن نشان‌های تجاری با کیفیت ایرانی و افزایش ریسک عرضه پوشاک قاچاق و با توجه به تکالیف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر الزام اخذ و نصب شناسه کالا مطابق ماده ۲ دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی منسوجات و پوشاک تاریخ ۹۶/۳/۴ مصوب وزارت صنعت و ماده ۲ دستورالعمل ماده ۷ آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کالاهای مشمول گروه کالایی پوشاک مصوب وزارت صنعت، از تاریخ‌های ۹۷/۵/۳۱ و ۹۷/۸/۳۰ به ترتیب مهلت عرضه کفش و اجزای پوشاک خارجی فاقد شناسه کالا به اتمام رسیده و از تاریخ‌های اخیر، هر گونه عرضه کفش و اجزای پوشاک از جمله کیف، کفش و … فاقد شناسه در سطح عرضه مطابق با قانون قاچاق محسوب می‌شود.

لذا مقتضی است نسبت به توسعه طرح برخورد با پوشاک قاچاق فاقد شناسه به کل کشور در فاز دوم برای گروه کالای پوشاک، کیف، کفش و سایر اجزای پوشاک از تاریخ ابلاغ به ترتیب زیر اقدام فرمایید.

۱. تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان منبعث از قرارگاه مرکزی متشکل از کمیته‌های زیر با مدیریت کمیسیون استان و عملیاتی شدن آنها برای اجرای طرح:

الف. کمیته اطلاع رسانی با محوریت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان

ب. کمیته شناسایی و اطلاعاتی با محوریت اداره کل اطلاعات استان

ج. کمیته پشتیبانی عملیات با محوریت نیروی انتظامی استان

د. کمیته کشف و برخورد با محوریت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان

ه. کمیته قضائی با محوریت اداره کل تعزیرات استان

۲. تدوین و ارسال گزارش دوره‌ای اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای طرح به ستاد

۳. با توجه به تجارت قبلی اجرای طرح و تلاش جریان ذینفع قاچاق پوشاک جهت تأثیرگذاری با هدف فضاسازی مخرب برای توقف طرح، تأکیدات لازم برای خودداری مسئولین و دست اندرکاران مربوطه از اظهارنظر تضعیف کننده ضروری است.

کد خبر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *