گرگان- مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: گلستان در تولید محصولات استراتژیک به ویژه غلات و پنبه از کیفیت خوبی برخوردار است

علیرضا مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان گلستان در تولید محصولات استراتژیک به ویژه غلات و پنبه از لحاظ کیفی در رتبه خوبی قرار دارد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: احیای مرکز تحقیقات پنبه ضروری است و انحلال این مرکز صنعت نساجی کشور را صفر تا صد از بین برد.

وی ادامه داد: قبل از انحلال مرکز تحقیقات پنبه و دانه های روغنی، کشت این محصول در گلستان از رونق خوبی برخوردارد بود و کارخانه های نساجی با توجه به کیفیت پنبه گلستان به لحاظ لطافت و طول تار، این محصول را با قیمت بالاتری خرید می کردند.

وی با اشاره به اینکه با انحلال مرکز تحقیقات پنبه رونق این محصول در گلستان از بین رفت،خاطرنشان کرد: عده ای با شعار کوچک شدن دولت متاسفانه سازمان های مولد را از بین بردند که این اقدام خسارت سنگینی به تولید کشور وارد کرد و متاسفانه با این اقدام صنعت نساجی کشور صفر تا صد از بین رفت.

مهاجر ادامه داد: با انحلال این مرکز سیاسیون، مذهبیون و فرهیختگان استان واکنشی نشان ندادند به این ترتیب از یک کشور تولید کننده به یک کشور وارد کننده پنبه تبدیل شدیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از بحث هایی که با جدیت به دنبال آن هستیم احیای مرکز تحقیقات پنبه و دانه های روغنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در گلستان غلات نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: خرید پنبه بر اساس کیفیت امکان پذیر بود اما خرید گندم براساس کیفیت با توجه به اینکه کنترل آن سخت است با مشکلاتی همراه است.

مهاجر در خاتمه متذکر شد: از لحاظ فنی در حال بررسی هستیم که اگر بتوانیم این مسائل را حل کنیم برای سال های آینده قیمت گذاری و خرید گندم را براساس کیفیت را داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *